Zamierzasz zamówić stronę internetową i zastanawiasz się jak wybrać domenę? Dobrze się zastanów, ponieważ wybór domeny jest bardzo ważny, zarówno z punktu widzenia budowania zaufania klienta i marki, jak i z punktu widzenia późniejszego pozycjonowania strony.

Jeśli wybierasz domenę dla polskiej firmy o zasięgu krajowym, najlepiej, jeśli będzie to domena z rozszerzeniem .pl

Takie rozszerzenie jest najlepsze praktycznie pod każdym względem. Jest zdecydowanie najlepiej widziane przez polskich klientów, ponieważ wzbudza największe zaufanie. W praktyce małe i podejrzane strony internetowe są najczęściej stawiane na innych domenach, ponieważ są one najczęściej tańsze. Poza tym domeny .pl są podobno także najlepiej traktowane przez Google.

Oczywiście jeśli zamierzasz założyć stronę informacyjną, możesz wybrać np. domenę .info, ponieważ do takich stron została ona stworzona. Z kolei jeśli zakładasz, że z Twoich usług mogą korzystać zagraniczni klienci, warto rozważyć wykupienie domeny .eu, lub .com. Wykupienie domeny .eu często jest wręcz wymuszone tym, że określona domena .pl jest już zajęta.

A co powinno znaleźć się w domenie przed .pl?

W tym miejscu wybierasz między trzema opcjami:

wstawiasz nazwę swojej firmy.

Jeśli zamierzasz budować markę i uważasz, że jest szansa, że Twoi potencjalni klienci będą szukać konkretnie Twojej firmy po nazwie, koniecznie wykup domenę zawierającą nazwę Twojej firmy (tak jak atelierstron.pl). Takie rozwiązanie pozwala budować markę i zwiększa zaufanie klientów. Klient widząc nazwę firmy w domenie ma poczucie, że to firma z tradycjami i że ta marka coś oznacza.

budujesz domenę ze słów kluczowych

Jeśli jednak Twój biznes będzie bardziej lokalny, a Twoja marka będzie miała niewielkie znaczenie dla potencjalnych klientów, wówczas rozważ zbudowanie swojej domeny na bazie słów kluczowych (np. atelierstron.pl). Najlepiej, jeśli znajdziesz domenę, w której będziesz mógł zastosować słowa kluczowe bez żadnych innych znaków (tak jak w przykładzie). Google i tak je odczyta, a Tobie będzie łatwiej podyktować adres Twojej strony Twoim klientom. Oni z kolei łatwiej taki adres zapamiętają.

Jeśli jednak takie domeny są już zajęte, możesz rozdzielić słowa kluczowe myślnikami i wykorzystać inne rozszerzenie (np. atelier-stron.eu). Jeśli Twój biznes jest lokalny, koniecznie użyj w domenie nazwy miasta na terenie którego działasz (np. atelierstron-warszawa.pl). Wybór domeny zbudowanej ze słów kluczowych spowoduje, że Twoja strona dużo łatwiej osiągnie wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

tworzysz nową i chwytliwą nazwę domeny

Słowa kluczowe w domenie tracą ostatnio swoją siłę. Chociaż wciąż są brane pod uwagę przez Google, ich znaczenie systematycznie spada. Może więc warto rozważyć wybór domeny nie związanej z nazwą firmy, ale zawierającej jakieś chwytliwe hasło? Może więc zamiast domeny automechanik- kozle.pl, postaw na nowoczesność i wykup domenę typu uzdrawiamysamochody.pl.